Jooli
FIN / ENG

Case: EID Robotics

CASE: boostia kv-myyntiin, EID Robotics Oy 

”Markkinointiviestinnän strategisella suunnittelulla on ollut meille arvoa. Markkinointi ja sen keinot kehittyvät koko ajan, ja aallonharjalla täytyy pysyä. En usko, että Joolin kanssa siinä tulee mitään ongelmia.”

 

 

Paavo Käkelä
Myyntijohtaja Omistaja ja perustaja
EID Robotics Oy

 

Toimiala: Teollisuuden automaatioratkaisut
Tuote: ANT Plant -tuotantokonsepti
Missio: Mahdollistaa tuotteiden paikallinen valmistus. Kustannustehokas ja helppo tuotantokonsepti haastaa valmistuksen halvan tuotannon maissa.

 

Lähtötilanne

EID Robotics tarvitsi uuden innovaationsa ANT Plant -tuotantokonseptin kansainväliseen myyntiin strategista markkinointiviestinnän kumppania. Yhteistyö Joolin kanssa käynnistyi elokuussa 2017.

 

Joolin ratkaisu

1. Alkukartoituksessa analysoitiin syvällisesti yhtiön lähtötilanne, tavoitteet ja erottautumistekijät.

2. Samalla luotiin ostajapersoonat, jotka pohjustivat sisältöjen suunnittelua.

3. Tavoitteiksi asetettiin liidien generointi ja tunnettuus kansainvälisissä teollisuusyhtiöissä.

4. Lisäksi haluttiin luoda mainetta robotiikan asiantuntijana.

5. Lopuksi määriteltiin mittaristo, jolla on arvioitu markkinointiviestinnän tuloksellisuutta.

 

Markkinointipäällikköpalvelu

  • Suunnittelu- ja tulospalaverit
  • Asiantuntijasisällöt blogiin
  • Mediaviestintä
  • Huolenpitopalvelu

 

Projektityöt

  • Brändiviesti
  • Kotisivut (yhteistyössä Visual Friday)
  • Messuosaston suunnittelu ja viestintä
  • Markkinointimateriaalit 


Yhteistyön tuloksia

  • Kävijämäärät yhtiön markkinointikanavissa ovat lisääntyneet.
  • Markkinoinnin kohdentamisessa on tavoitettu haluttuja kohderyhmiä.
  • Yhteydenotot markkinointikanavista ovat lisääntyneet.
  • Medianäkyvyys Suomessa ja Yhdysvalloissa on lisääntynyt.
  • Markkinointiviestinnästä on tullut johdonmukaisempaa ja säännöllisempää.

 

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, jos haluat tuloksia, suunnitelmallisuutta ja raikasta näkemystä markkinointiin.