Jooli
FIN / ENG

CASE: KIHO

Mediaviestintä moninkertaisti digipalvelu Kihon tunnettuuden ja uskottavuuden

 

Lähtötilanne:

 

“Kukaan ei tunne meitä”

”Kiho on voimakkaassa kasvuvaiheessa oleva teknologiayhtiö, joka tuottaa IoT:iin ja paikannukseen perustuvia digitaalisia palveluita. Huomasimme myyntityössä, että kukaan ei ollut kuullut meistä. Päätimme panostaa markkinointiin ja säännölliseen mediaviestintään toden teolla. Mielestämme mediaviestintä on tärkeä osa markkinoinnin palettia. Siksi käynnistimme mediaviestinnän yhteistyön Joolin kanssa kesällä 2018.

 

Joolin ratkaisu:

Strateginen suunnittelu ja jämäkkyys loivat onnistumisen edellytykset

Joolin toiminta oli alusta asti tavoitteellista ja jämäkkää strategisesta suunnittelusta sekä tavoitteiden asettamisesta lähtien. Yhteistyöhömme kuuluvat mediaviestinnän strateginen suunnittelu, säännöllinen mediatiedotteiden tuottaminen sekä aktiivinen tulosten seuranta. Itse olen aika fiilispohjainen, mutta arvostan kovasti Joolin tavoitteellista otetta.


Jooli patistaa meitä aktiiviseen ja järjestelmälliseen mediaviestintään kiireen keskellä. Kaikki mitä on tehty, on tehty napakasti ja joustavasti. Yhteistyömme aikana olen oppinut katsomaan yrityksemme toimintaa yhteiskunnallisesta näkökulmasta käsin sekä ymmärtämään paremmin, mikä mediaa kiinnostaa. Joolilla on ammattitaito löytää kiinnostava uutiskärki kaikkiin juttuideoihimme.

 

Yhteistyön tuloksia:

Markkina-avauksia kotimaasta ja ulkomailta

Yhteistyömme tulokset on olleet tosi hyviä. Tunnettuutemme on kasvanut ja Kihon brändin uskottavuus on vahvistunut huomattavasti. Olemme saaneet äänemme kuuluviin valtakunnallisessa ja kansainvälisessä mediassa sekä ammattilehdissä. Mediakampanjat ovat selvästi kasvattaneet yhteydenottojen määrää ja olemme saaneet mielenkiintoisia liidejä medianäkyvyyden ansiosta.


Kansainvälinen medianäkyvyys on avannut meille kokonaan uuden markkina-alueen. Olemme myös päässeet kertomaan asiantuntijuudestamme amerikkalaiseen Newsweek-uutislehteen, joka tavoittaa huimat 45 miljoonaa lukijaa ympäri maailman.


Positiivinen medianäkyvyys on tehnyt meistä lisäksi kiinnostavan työnantajan alan ammattilaisten keskuudessa. Myös työntekijämme arvostavat sitä, että Kiho on mielipidevaikuttaja ja näkemyksellinen toimija digitalisaatiossa.”

 

Kihon ja Joolin yhteistyö:

  1. Mediaviestintästrategia ja sisältösuunnitelma
  2. Säännöllinen mediaviestintä


Yhteistyön tulokset Kiholle:


- Kiho on saanut asiantuntemusteen esille mediassa niin Suomessa kuin maailmalla
- Kihon tunnettuus on kasvanut ja uskottavuus vahvistunut
- Kansainvälinen markkina-avaus aivan uuteen kohdemarkkinaan, neuvottelut potentiaalisen asiakkaan kanssa käynnistyivät 1 viikon sisällä tiedotteen läpimenosta.

 

 

Antti Koponen

Toimitusjohtaja ja omistaja

Kiho / Mastercom Oy 

 

Toimiala: Ohjelmistot ja sovellukset

Tuote: IoT:iin ja paikannukseen perustuva digitaalinen palvelu Kiho
Missio:
Parantaa asiakkaiden kilpailukykyä digitalisoimalla liikkuvan työn tilaus-, toimitus- ja laskutusprosessit. 

 

 


Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, jos haluat tuloksia, suunnitelmallisuutta ja raikasta näkemystä markkinointiviestintääsi.

 

Kysy tarjous asiantuntijoiltamme >>