Jooli
FIN / ENG

UUTEEN SUUNTAAN

Kiikarissa kasvu, uusi markkina-alue tai liiketoiminnan kehittäminen? Autamme vahvistamaan markkina-asemaasi ja navigoimaan uuteen suuntaan. Palstallamme asiantuntijamme inspiroivat, rohkaisevat ja kertovat, miten se tehdään markkinointiviestinnän keinoin.



Blogi: Joolin lähityöviikko Kreetalla lähestyy, wohoo!


03.09.

Tiimimme matkustaa syyskuussa lähityöviikolle Kreikkaan, Kreetan saarelle. Matka pitää sisällään normaalia asiakastyötä, yhteisten asioiden kehittämistä ja toki myös vähän rentoutumista ja retkeilyäkin. Olemme todella innoissamme! Matka on ollut meille monivuotinen haave ja nyt se on vihdoin toteutumassa. Haaveet eivät yleensä toteudu pelkästään suihkulähteeseen heitetyn kolikon voimin – kuten ei tämäkään, vaan tarvitaan määrätietoisuutta ja oikeita valintoja.

 

Aloitimme reissun suunnittelun tavoitteen asettamisella jo viime syksynä. Marraskuun pimeimpänä aikana päätimme yhdessä, että kun tietty tavoite saavutetaan, matka on mahdollinen ja varaus voidaan tehdä. Tavoitteen saavuttamisen seuraaminen toi arkeen mukavaa hyrinää ja sopivasti myös painetta, sillä matka sovittiin toteutettavaksi vain, jos tavoitteeseen päästään.

 

Yhteinen suunnittelu luo hyvää fiilistä

 

Matkailua rakastavat tietävät, että iso osa ilosta tulee jo suunnittelusta. On ihanaa katsella eri vaihtoehtoja, lukea muiden kokemuksia ja suunnitella matkan sisältöä. Tuntuu, että mekin olemme saaneet paljon hyvää energiaa työyhteisöön jo ennen matkaa. Kohteen valitsimme äänestyksellä. Jokainen esitteli oman ehdotuksensa mieluisasta kohteesta alustavan matkabudjetin kera. Niistä sitten valitsimme eniten ääniä saaneen kohteen. Onnea Iinalle hyvästä suunnitelmasta ja pitchauksesta – ostimme ideasi heti! Motivaatiota ylläpitämään teimme toimistolle myös kuvakollaasin Kreikan kauniista maisemista. Sen äärellä olemme sitten fiilistelleet tulevaa ja tehneet pikku hiljaa tarkempia suunnitelmia.

 

Lepo, luovuus ja laatu käsi kädessä

 

Hyvän energian ja tiimihengen ylläpitäminen on totta kai yksi tärkeä motiivi matkalle. Teemme paljon työtä etänä, eikä yhteisiä hetkiä osu välttämättä viikon varrelle montaa. Lähityöviikko, jollainen tämä minusta ehdottomasti on, antaa mahdollisuuden keskusteluille ja yhteiselle ideoinnille ihan eri tavalla kuin kiireinen arki kotioloissa.

 

Onhan matka myös palkinto yhteisistä ponnisteluista ja motivoi toivottavasti meitä kaikkia parhaaseen suoritukseen myös jatkossa. Haluamme lisäksi näyttää, että tätä työtä voi tehdä paikkariippumattomasti – laadusta tinkimättä.

 

Luin juuri Aki Hintsan elämää ja hyvinvointimallia käsittelevän teoksen Voittamisen anatomia. Hän uskoi ja myös osoitti, että menestys (miten kukin sen määritteleekään) edellyttää kokonaisvaltaista hyvinvointia. Elämän eri osa-alueiden tulee olla tasapainossa ja energiavarojen hyvällä tasolla. Tämä pätee Hintsan mukaan niin huippu-urheiluun, liike-elämään kuin luovaan työhönkin. Siispä mekin irrottaudumme tutuista ympyröistä ja annamme tilaa luovuudelle.

 

Hyvät asiakkaamme, vaikka olemme hetkisen (19.–26.9.2018) kaukana, tavoitatte meidät normaaliin tapaan. Uskon myös, että matkan ansiosta tulette saamaan meiltä tavallistakin energisemmän työpanoksen myös loppusyksyn pimeänä aikana!

 

Kuulumisiamme matkan varrelta voi seurata somekanavissamme. Joolin markkinointiviestinnän tuottaja Iina on luvannut kirjoittaa kokemuksesta omasta näkökulmastaan matkan aikana. Pysy siis kuulolla!  

 

Erottaudu. Auta asiakasta. Näy ja kuulu. Uskalla. Kerro tarina. 

 

Susanna Mäkinen 

viestintäasiantuntija, yrittäjä

susanna.makinen@jooli.fi

p. 040 351 1738


Takaisin uutisiin